michiko

talv

leave a comment »

See talv on olnud kõige ilusam talvedest, mida ma Eestis näinud olen. Vahel tundus isegi, et liiga ilus. Kuidagi kuivalt ilus, liiga ilmselt ilus, liiga näkkukarjuvalt..  raamatu-ilus. Vahel, kui kõik oli üleni valge nagu keegi oleks valge jäise värviga kõik üle värvinud, jalutasin ma koju läbi selle jääpalee ja mulle tundus see ilu nii võõras, nii otherworldly, et ma ilmselt käisin ringi sellise šokeeritud “where the fuck am I?!?” näoilmega, mis vastutulijad ära oleks hirmutanud. Seda muidugi juhul, kui nad oleks mind märganud. Mida nad ei teinud. Sellise jäise ilmaga olid jalutajad kogu oma energia koondanud lumehunnikutes sumpamisse ja külmaga toime tulemisse, ja kui sealt veel energiat üle jäi, siis kulutasid nad seda selle erakordse ilu vahtimise peale. Sest see ilu oli ju ometi nii kuradi erakordne, et selle mitte vahtimine oleks ju olnud raiskamine! Ja ma siis jalutasin, šokeeritud ja eksinud nägu peas, ja vaatasin ringi. Maailm oli ära varastatud ja ma olin üksi selle ilu ja uputava vaikuse keskel nagu ma oleks pärismaailmast lumekuninganna jääpaleesse sattunud.

Aga siis tulid esimesed sulailmad ja kõik ujus porist ja lägast. Kõnniteed, mis varem olid kaetud ühtlase puhta valge lumega, olid nüüd vahelduva eduga kas lihtsalt porihalli värvi lumest või lausa lörtsilompide ookean. Ma jalutasin selles lägas oma kummikutega ja märkasin, kui väga see ilm mulle mõjub.. ringi vaadates ei olnud ju ilus. Kõik oli natuke sitane. Aga jeerum, kui kaunilt mõjus. Lihtsalt.. naeratama pani ja sammu tegi kergeks. On see nüüd see kevadisema ilma sisemine ilu või mis, mine sa võta kinni. Hea.

Written by michiko

Reede, märts 12, 2010 kell 10:48

Posted in visuaal

Lisa kommentaar

