michiko

süües rummikoorelikööris ujuvat šokolaadijäätist

leave a comment »

Rahu ja rahutus. Rahu rahutusest. Rahutus rahust.  Ma armastan segunenud vastandite sümbioosi. Seda, kuidas keerukus on kirjus kastmes lihtsus ja kuidas lihtsus on näilisus, mille taga taaskord peitub keerukus. Segu ohtlikust ja ohutust. Üheaegselt  naiselik ja mehelik, vaheldumisi ekstravert ja introvert.

Mulle meeldivad äärmused, aga ma ei taha neis püsida. Mul on mingi vajadus leida tasakaal asjade vahel. Lihtne kesktee on igav, nagu sirgjoones läbi elu minemine ja kõigest huvitavast, s.o äärmuslikumast, ilma jäämine. Mulle meeldib õrnas tüdrukulikus kleidis ja kontsakingades ringi käia, aga pärast seda tahan ma jalga panna katkised teksad ja paljajalu mööda munakive jalutada. Ja vastandid ei pea olema vaheldumisi, korraga meeldivad nad mulle isegi rohkem. Näiteks kui ma panen selga lendlevalt õhulise linavalge tuunika (umbes sellise, mida kannaks tiiu talutütreke aasa peal keksides), siis ma panen seda kandes kätte mustad kinky’d nahkkindad (umbes sellised). Või katkised sukad ja hoorakingad. Või näiteks.. ma olen nii kaua kui ma mäletan alati pidusöömaaegadel lõpuks kartulisalatit ja torti vaheldumisi söönud. Mulle meeldivad magushapud kastmed ja soolase täidisega magusad pannkoogid. Antiikmööbel ja vanad asjad minimalistlikus ultramoodsas interjööris.

Minu arust on soolaka varjundiga toorjuust palju parem magustoidu tooraine kui vahukoor või kohupiim, ma ei tea, tulemus on lihtsalt kuidagi isikupärasem ja mitmekülgsem. Või tõesti, kasvõi mu lemmikvärv – ma jumaldan sügavat lillat – ja mis muud ta on, kui segu kirglikust ärritavast punasest ja rahulikust rahustavast sinisest. Ja lilla on nende perfektne segu, naiselik värv, kuid mitte nii ilmselgelt naiselik nagu roosa, või isegi punane. Lilla on müstilisuse ja kuninglikkuse värv. Salapärane, korraga kirglik ja külm. Sügav, mitmekülgne ja peidab endas nii palju varjundeid, et lummab mind lõputult.

Ühest küljest kõlab küll huvitavalt. Teisest küljest kõlab nagu kõik see oleks märk lihtsalt püsimatusest, sellest, et nii paljude valikuvõimaluste keskel keeldun ma ühe kasuks otsustamast, sest millegi valimine tähendab millestki muust loobumist, ja loobuda ma ju ometi ei saa, sest maailm on lai ja, kurat võtaks, ma ju tahan ainult kõike! Kõike, kohe ja korraga. Aga on veel võimalus, et siinkohal ma olen ehk paranoiline, sest kuna mulle näib tobe kui keegi.. kuidas seda nüüd öelda.. näiteks tahab näida enesekindel ja tugev isiksus, aga kukub oma rollimängus läbi, sest enesekindel inimene ei karda avalikult end nõrgana näidata, aga ebakindel inimene peab nõrkuste välja näitamist nõrkuse märgiks, igaljuhul, kuna see näib mulle nii tobe, siis ma üritan seda vältida ja ilmselt satun paranoilisusest hoogu ja hakkan liiga hoogsalt nõrkustega loopima ning seega ringiga tagasi algusesse. Nii et võib-olla olen ma ka praegu paranoiline ja justkui üritan end kaitsta sellega, et ma hakkan oma jutu nõrku kohti ise välja tooma, et näidata, et ma ei karda tunnistada, et mul on nõrku kohti jne, mistõttu ka kogu see “äkki kogu see vastanditearmastus on tegelikult lihtsalt suutmatus valikute keskel otsustada ja seega üldse mitte kasulik omadus”  – näete, see võib olla puhas minupoolne teesklus, selline ebakindla inimese tugev-näida-üritamise mäng. Kurat seda teab, nii et ma jätan selle teema parem kõrvale.

Isegi kui see on seotud sellega, et ma ei suuda valida ja selle ühe valikuga rahul olla (sest äkki teine valik oleks parem olnud), mis peegeldab seda, et ma ei usalda oma valikuid siis.. mis sellest. See on huvitav. Kasvõi puhtalt sellepärast, et huvitav on jälgida, kuidas ma seda probleemi lahendan, et ma üht asja valida ja sellega rahul olla ei suuda. Nii et siinkohal heidan ma juba teist korda kõrvale arutlemise, kas mu vastanditearmastus on märk suutmatusest otsustada või märk mu isikupärasest maitsemeelest (oh kui diip!). Vahet pole. Ma armastan seda, kui vastandid moodustavad teineteist täiustava koosluse. Ka inimestes. Omavahel harmoneeruvad vastandlikud iseloomujooned on lummavad, ihaldamapanevad ja kuratlikult paeluvad. Mm..

Written by michiko

Esmaspäev, august 3, 2009 kell 11:03

Lisa kommentaar

