michiko

if Cioran hate-fucks words & has a grapho-orgasm

leave a comment »

“On midagi, mis on võrreldav kõige häbituma libuga, midagi räpast, kulunut ja lodevat, midagi vihatekitavat ja jahmatamapanevat, igas eluhetkes avalduv meeleheite tipp – see on sõna, iga sõna, või täpsemalt öeldes kasutatud sõna. Ma ütlen: puu, maja, mina, võimas, tobe; mida ma ka ei ütleks, iga kord unistan ma seejuures mõrtsukast, kes võiks tappa kõik nimi- ja omadussõnad, kõik need auväärsed röhatused. Puhuti näib mulle, et nad ongi juba surnud, ent keegi ei vaevu neid maha matma. Argusest peame me neid ikka veel elavaiks ja talume nina kinni pigistamata nende laibalehka. Ja ometi ei ela nad enam ega väljenda kõige vähematki. Kui mõtleme kõigile suudele, kust nad on läbi käinud, kogu hingeõhule, mis on neid määrinud, kõigile puhkudele, mil neid on pruugitud, kas võime siis ühtki neist tarvitada, ilma et see meid saastaks?

Nad heidetakse meie ette mälutud kujul: ometi ei söendaks me alla neelata teiste järatud toidupala: toiming, mis materiaalses plaanis vastab sõnatarvitusele, ajab meid iiveldama; ehkki piisab pahurusehetkest, et tunda mis tahes sõnas võõra sülje järelmaitset.

[–] Kuidas armastada või vihata, kui sümbolid on veretud? “Elu”, “surm” – metafüüsilised trafaretid, iganenud mõistusõnad.. Inimkond peaks looma endale uue reaalsuseillusiooni ja leiutama selle tarvis uued sõnad, sest olemasolevad on liiga veretud ning nende praeguses agooniastaadiumis ei aita enam ka vereülekanne.” – E. M. Cioran “Lahtiütlemine”

Mulle näib see kui kuratlik segu naudingust ja oksele ajavast rõvedusest, nauding sõnade ilu seksikusest ja südant pahaks ajavalt hooralikust rämedusest. See nii rõvedalt nauditav ja nii nauditavalt rõve,  et disgusts and turns on at the same time. Ma tahaks sellele kogu hingest vastu vaielda ja samal ajal pjedestaalile tõsta, ma tahaks neid sõnu armatsevalt pobisedes ette lugeda ja samal ajal need laused paberil küünlaleegist põlema panna.

Võimas.. ma sain liblikad kõhtu, külmavärinad ja tunde, et tahaks oksendada.

Written by michiko

Pühapäev, jaanuar 18, 2009 kell 7:53

Posted in naudingutaju

Lisa kommentaar

