michiko

leave a comment »

Eile õhtul ujusin ma kuidagi eriti mõnusalt oma peas. Selgituseks – vahel on mul tunne, et kõik on mu peas, et kõik on minu kujutluse vili, mitte midagi pole olemas ja need inimesed mu ümber on samuti mu peas ning mu sõbrad on mu enda väljamõeldud kujutised, kes rääkides annavad edasi mu enda mõtteid, mu peas, mingisuguses kujutluses.

Täna öösel oli aga ajaperioode, kui see tunne saavutas mingi järgmise tasandi, umbes midagi väiksematsorti objekti-subjekti vahe kadumise tunde. Oli vaid üks jõud ja ma samastusin sellega,  puhas ekstaas ilust ja mängust kõiges ja kõikvõimas tunne, et see on olemas ja tajutav. Ma olin sume suveöö ja ma olin neiu valgel rattal selles kruiisimas, ma olin päikesetõus mere kohal ja ma olin see taju, mis võttis koitu vastu, ma olin vaade taeva poole kui ma kõrgete puude alt läbi sõitsin, ma olin see, kuidas okastekogumiku väljanägemisega värvilaigud lähenesid ja mööda vuhisesid, ehkki kadudes nägemisulatusest jäädes ikka olemasolevaks, ma olin muusika ja rütmid ja valgusmängud. Mu organism oli kõiksuse kehaosa. Ma olin vaibid, tänavakivid ja jalgrattakodarad. Kõik liikus, mu ratas tantsis asfaldiga sumedas öös, mu keha ja käed olid muusika. Ja kõik see kokku üks suur kokkumäng, ja kuna ei olnud mind ja välismaailma, vaid ainult üks kujutlus, siis see kujutlus tundis end kõikide niidiotste tõmbajana, kogu maailm oli minu sees ja seega omas piiritut võimu kõige ja mittemillegi üle. Ma tundsin, et olen pagana osav, sest suudan välja mõelda või ette kujutada nii imelise ja huvitava maailma, või vähemalt seda tunnetada, ning pelgalt seegi protsess pole midagi vähemat kui ime. Kõik oli minu võimuses, sest kõik tajutav – mina või miski oli teinud selle valiku, mida ma märkan osana kõiksusest, ja seega see pidi seal olema, hoolimata sellest, et alati ei teadnud ma miks, selge oli vaid, et millegi pärast ikka, ning seetõttu tundus kõik kui minu valik.

Kõik, nii maaliliselt kaunis vaatepilt ja tänavalaternate kustumine sümbioosis muusikarütmidega. Kõik, üks, mittemidagi, kõikvõimas.

Written by michiko

Laupäev, juuli 19, 2008 kell 4:43

Lisa kommentaar

