michiko

kohvist, sigarettidest ja kirjutamisest

5 kommentaari

Unistan klišeedest. Unistan läptopist, mille seltsis kuskil välikohvikus istudes ja inimesi vaadates kirjutada, juua kõrvale head kohvi, mis iialgi ei jahtu, ja aeg-ajalt suitsetada mõni sigaret. Oh wait, say that again. Ei, tegelikult tõesti. Kuigi ma kirjutan rohkem käsitsi ja ma armastan käsitsi kirjutamist, siis mõne teksti jaoks on tõesti klaviatuuri vaja. Need on kaks erinevat klišeed. Mis puudutab kohvi, kirjutamist ja sigarette, siis tegelikkus on, et kohv jahtub kiiresti. Liiga kiiresti. Alati. See tähendab seda, et selleks, et kõiki kolme samaaegselt täiskohaga nautida, peab leidma mingi tasakaalu ja süsteemi nende vahel, ja see tasakaal peab tulema kuidagi iseenesest. Sest kui sa saad kuuma kohvi ja hakkad samal ajal suitsetama, siis kuidas sa seda teed – võtad iga mahvi järel lonksu kohvi, või võtad iga mitme mahvi järel mitu lonksu? Mitu mahvi järjest teha on imeline, mitu lonksu järjest läheb aga kuidagi kiirustamiseks, sest kui sa võtad mitu aeglast nautivat lonksu, siis selle ajaga põleb sigaret liiga palju ja siis ei ole tegemist enam suitsetamisega vaid suitsu tegemisega kohvijoomise vahepeal. Samas, suitsetada on ikka mõnusam kui kohv on kõrval. Suitsetad ja vahepeal, kui isu tekib või meelde tuleb, võtad lonksu kohvi. Sellises situatsioonis kohv ainult täiustab suitsuelamust. Ja kirjutamise kõrvale on seda imehea teha, näiteks kui kirjutades tekib mõttepaus.

Seega, võib-olla peitubki selle klišee naudingulisus mitte lihtsalt nende kolme enam-vähem samaaegses täiskohaga nautimises, vaid nende omavahelises üksteise täiendamises. Mitte nii, et vaheldumisi naudid kohvi ja siis suitsu ja siis kirjutamist (sest see ei tule välja), vaid naudid seda, kuidas suitsetamine täiendab kirjutamist, kohv suitsetamist ja nii edasi.

Kui keegi vaid leiutaks viisi, kuidas kohv säiliks värske ja kuumana kauem kui kümme minutit.

Või oota, kui kaua püsib kohv kruusis värske ja kuum?

Written by michiko

Esmaspäev, juuni 2, 2008 kell 4:51

5 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. Põhimõtteliselt ega ta ju väga kaua ei püsi, eks ole, aga mulle meeldib vahel kodus niimoodi tegutseda ja siis on jube hea kohvi mingisugusesse hiiglaslikku tassi teha. Et noh, mida suurem kogus, seda kauem püsib kuum.

    Minu puhul muutub probleemiks aga see, et ma hakkan kirjutama ja ma unustan oma armsat sigaretti nautida, see muutub pigem selliseks asjaks, mida ma kõrvale teen… ja lõpuks on mu hiiglaslikus tassis kohvi ka jahtunud.

    Teisalt muidugi ei muretse ma selle üle eriti, sest kõik need tegevused on imelised ka eraldi. Hetkel vist niimoodi isegi rohkem… kuigi ma pean tõdema, et mu armastus kohvi vastu on vist lahtunud. Mis iganes. Tegelikult tahtsin ma ütelda lihtsalt seda, et mulle meeldib, kuidas sa oma naudinguid kirjeldad.

    laura

    Reede, juuni 6, 2008 at 8:34

  2. (tegelikult ma tean, et on kohv ja mitte kohvi. ilmselgelt ei saa ma seda enam parandada, aga ma ei saa seda päris niimoodi ka jätta)

    laura

    Reede, juuni 6, 2008 at 8:35

  3. Oleneb, millisel konkreetsel materiaalsel kujul sa sigarette ja kohvi ette kujutad. Peale termostassi kasutamist on lihtsaim moodus loobuda àmbrikohvist. S.t. laisa suitsetamise (ja loodetavasti kiirema kirjutamise) vahele tuleks juua kohvipausi korras yks korralik espresso.

    Suitsetamise tarvis tòòtab minu puhul eriti hàsti keeratud sigarettide suitsetamine, sest tubakas ei pòle hirmsa kiiruga àra ja lubab mul harrastada just nimelt laiska suitsetamist.

    Kristjan

    Esmaspäev, juuni 9, 2008 at 2:16

  4. Väärt ideed jah. Paraku minu puhul.. ma ei joo kohvi selle mõju, vaid selle maitse pärast, ja mulle meeldib kui seda on palju.. Ja ma kahtlustan, et mul tekiks raskusi sellise termostassi leidmisega, mis oleks lisaks termos-funktsioonile ka mõnusa kujuga, ilumeelele pai tegev, sobiva suurusega ja millel oleks küljes veel mingi oma kiiks, mis mind selle tassiga seoks. Minul on nii kohvi kui ka teega nii armastusväärne suhe, et nende jaoks peab olema sümpaatne kruus.

    Ja kusjuures, ma ei teadnudki, et keeratud sigaretid aeglasemalt põlevad. Ega ma pole igapäevasuitsetaja, pigem selline pühapäevane periooditi. Hmm, aga laiska suitsetamist saab peenikeste naistekatega samuti harrastada. Iseasi on muidugi see, et slim enamasti pole päris see… tavaline on parem.

    michiko

    Esmaspäev, juuni 9, 2008 at 10:16

  5. Kuigi.. selliste olukordade kasuks tulevikus, note to self: think less, enjoy more.

    michiko

    Laupäev, jaanuar 17, 2009 at 11:15


Lisa kommentaar

