michiko

with one comment

Umbes 12-aastased tüdrukud kooli vetsus peegli ees:

A: “Ei, ma ei näljuta end. Ma lihtsalt ei söö. Või noh… hästi natuke.”
B: “…”
A: “Ah, mind ei huvita, ma ei viitsi paks olla.”
B: “Sa ei ole paks ju..”
C: “Kas sa hommikust sööd?”
A: “Ei.”
C: “Aga minu arust on nii palju parem, et hommikul sööd aga ülejäänud päeva ei söö.”

Ja need tüdrukud ei olnud üldse NII peenikesed kui paljud teised nendeealised. Mida need teised siis teevad? Aru ma ei saa, kuidas need mürsikueas noored arenema peaksid, kui nad toitaineid ei saa. Ma sügavalt kahtlen, et neist kuigi paljud oma vähesegi toidu just väga tervisliku kraami hulgast valiksid.

Õõvastav. Seda enam, et see sats noori tundub mitte-söömist pidama kuidagi normaalseks. Tahaks lausa öelda, et “meie ajal” sellist asja küll ei olnud, et teistega enesenäljutamist arutati täiesti ükskõikse näoga. Mitte, et siis seda probleemi poleks olnud – ilmselt ikka oli – aga kõva häälega ja uhkustavalt sellest küll ei räägitud.

Mõnes mõttes muidugi hea, et räägitakse, mitte ei hoita seda endas. Kuid see tekitab neis sellise tunde justkui see olekski normaalne ja õige, kui teised ka seda teevad, jagatakse nippe, kuidas energiapuudusest tuleneva nõrkusega hakkama saada või kuidas vanemate eest seda varjata jne.

What went wrong?

Written by michiko

Esmaspäev, märts 24, 2008 kell 6:36

Posted in mis valesti läks?

Üks vastus

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mul pole ühtegi lähedast sõbrannat, kel poleks söömisega mingeid probleeme või et nad oleksid oma kehaga rahul. Mingi kiiks on ühiskonnas igatahes sees, et kõik tunnevad, et peavad olema superpeenikesed. Ma poleks ainult uskunud, et juba 12-aastased tüdrukud näljutavad ennast.

    Teele

    Teisipäev, märts 25, 2008 at 10:09


Lisa kommentaar

