michiko

Dorian Gray portree

2 kommentaari

Täna oma tsitaadimärkmikku sirvides sattusin peale ühele Oscar Wilde lõigule, mis tekitas minus isu seda raamatut natuke sirvlugeda (umbes nagu sirvida ja vahepeal häid kohti lugeda). Mina lugesin “Dorian Gray portreed” nauditavas Tammsaare tõlkes. Nüüd on mul kodus Päevalehe sarjas ilmunud raamat Krista Kaera eelmise aasta tõlkes. Hakkasin seda siis sirvlugema ja mis ma avastasin? See keel ei kõla pooltki nii ilusti kui Tammsaare tõlge… Kuigi ma arvan, et raamatuid peab küll taastõlkima, sest keel muutub, aga “Dorian Gray portree” puhul ei kukkunud see just liiga hästi välja. Toon näite ka:

Kui ma kedagi väga armastan, siis ei ütle ma kunagi teistele tema nime. Sellega annaksin temast nagu osa ära. Olen hakanud armastama salapärasust. Mulle näib, et see on ainuke asi, mis võib moodsa elu meie jaoks müstiliseks ja imeliseks teha. Kõige harilikumgi asi muutub vaimustavaks, kui vaid seda varjata. – A. H. Tammsaare

Kui inimene mulle tohutult meeldib, ei ütle ma kunagi kellelegi tema nime. See oleks nagu neist osa loovutamine. Olen hakanud armastama salajasust. Näib, et see on ainus asi, mis võib muuta moodsa elu meile mõistatuslikuks või imeliseks. Ka kõige tavalisem asi on veetlev, kui see on varjatud. – K. Kaer

Nüüd jääb mul üle vaid kuskilt omale vanem “Dorian Gray portree” hankida, sest Tammsaare tõlge kõlab minu kõrvadele keeleliselt ja stiililt kaunim.

Written by michiko

Reede, märts 7, 2008 kell 7:25

Posted in raamat

2 kommentaari

Subscribe to comments with RSS.

  1. kas see on see lõik, mille mina sinna kirjutasin?
    Tammsaare tõlge on TÕESTI ilusam. veider, tegelt. tavaliselt on uued versioonid.. uued ja täiustatud.
    see on üks paremaid raamatutsitaate maailmas, minu silmis, muidu..

    Ave

    Pühapäev, märts 9, 2008 at 3:05

  2. Seesama jah:)

    michiko

    Pühapäev, märts 9, 2008 at 10:05


Lisa kommentaar

